torsdag 17 januari 2008

så en dag till ända...

Ja nu har vi haft ännu en blåsig dag och mer blåst lovar dom till lördan.
Stackars personal på Eckerölinjen som måste fara runt och skvalpa fram o åter dagarna i ända !

Nu tror Lennart att vi skall fara till Sverige på måndag och handla och hämta hem våra toalettstolar, men inte följer jag med om det blåser och det finns risk att jag inte kommer hem till kvällen. Men på måndag kanske det har lugnat sig...

I kväll har Petra och jag varit till sjukhuset och tittat till Pernilla som opererat bort en knöl i ett bröst (för andra gången samma ställe). Men den skulle vara godartad men en sån grej som fylls med vätska så den behövde avlägsnas. Hon mådde bra.

Sedan var vi upp till Lilian. Men hon var inte på humör alls idag, såg mest bara arg ut och låg och tittade i en liten diktbok som hon höll upp och ner...
Enda gången hon drog på mun var när vi sade hejdå och då sade hon ett svagt hejdå.
En sköterska sade att hon hade varit så hela dagen och att hon hade kastat upp efter lunchen som bestod av fil. Då skulle jag också kastat upp för jag kan inte äta fil.

Nu har vi fått isolerat på garagetaket och så håller vi på och sätter upp gipsskivor på väggarna och så spacklar Lennart vartefter så det inte blir så mycket sedan, för det skall slipas och spacklas igen.

Och jag måste börja tänka ut vad vi skall ha på väggarna oj, oj, det finns ju hur mycket vackert som helst att välja på. Bäst att ta det så diskret som möjligt och bo in oss först sen kan vi ju ändra när vi har känt efter...

Nu skall jag betapeta lite...

2 kommentarer:

Anonym sa...

om ni ska till Sverige kan ni väl smyga med det..låtsas att ni inte ska och bara glid ombord så där apropå. SÅ ATT VI ANDRA INTE MÅSTE FÅ BLÅSIGT VÄDER!/Pernilla

Anonym sa...

Är det inte i morgon som ålfan startar och då skall det blåsa storm! Så den kommer säkert att ligga tryggt i hamnen. Men till måndan säger dom att det skall bara vara dyningar kvar.../inger