onsdag 30 januari 2008

På begäran!




En av mina besökare här önskade mer recept.


Så idag levererar jag receptet till vår onsdags middag.
Är godare än den ser ut...


Cirka 500 gr nötfärs blandas med
ströbröd som stått och svällt en stund i mjölk. (lyxvariant grädde)
blandar i ett ägg, salt, svartpeppar, vitpeppar.

Formas till biffar som jag sätter en bit Blå Castello i mitten
stekes vackert bruna och så slår jag buljong och lite vatten över och så 2 dl grädde
och soja för både smak och färg.


Till det kokar jag bandspagetti, idag hade jag inget grönt till men en fräsch sallad när våren närmar sig är inte helt fel.


Nu har Lennart kommit hem på ledigt så nu kliar det i fingrarna att få sätta igång på bygget igen.
Det är bra med sådana här veckopauser, för han har kommit på vissa grejer vi måste ändra.
Som än går bra att ändra i vår planering

Skulle det gå för fort så blir det fler misstag. För misstag kommer vi säkert ha gjort ändå när allt är färdigt. Men vi kanske minimerat dem lite.


Inga kommentarer: