fredag 25 januari 2008

Färgsättare...

Idag var Pernilla hem och vi gick igenom rummen, vad jag skall ha för färg på väggarna.
Fick många bra tips, har känt mej frustrerad när jag måste försöka få till det...
Nu kändes som wow, spotta i nävarna och börja!!

Men badrummet är ännu nästan en öppen bok. Men Gud skapade inte världen på en dag heller och vi kan ta den tid det tar och det känns bra. Fast jag vill ju alltid ha för bråttom.

Så var jag upp till Lilian en stund. Nu satt hon i sin rullstol och penna och papper framför sig, som en riktig sekreterare. Hon skrev mitt namn och när jag frågade hur sjukhusmaten smakade sade hon bra och så skrev hon något som jag inte riktigt kunde läsa.
Frågade henne vad står det? -'Sjukhusmaten' svarade hon

Innan jag gick så satte hon och slet i säkerhetsbältet i stolen som hon har för att inte ramla ur (eller stiga upp o gå därifrån) så jag sade
- ja, nu har du flöjselen på, då skrattade hon och vips skrev hon flöjselen.

Vi brukar alltid säga till varann när vi åker bil att nu skall flöjselen på eller bukhjolin...

Det var mamma som myntade dom orden. Och till er som inte förstår vad flöja är så var det det korna gjorde när dom hoppade över gärdsgården (staketet) då flöja dom
Och bukhjolin hoppas jag ni kommer underfund med själva....
Ha en trevlig fredag kväll, för det skall jag ha...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaa man tänker alltid på mormor när man hör "bukhjolin"!!
O när ja kör över bumpers brukar jag tänka på henne.När hon åkte bil o tyckte det va så skönt att bli "omruskad" när ni körde över bumpers!/petra

Anonym sa...

Ja, och då lever hon med oss. Varje gång jag passerar sjukhuset hör jag henne säga
-här städade jag åt dr Hellström bla bla.../inger