lördag 5 januari 2008

Husmorsvecka...

Fy vad jag har lagat mat, nu har jag frysen full.
På Nyåret tog jag fram Pålles goda torsk och stora stora paket! Så det blev nyårsmiddag och så lagade jag Torska lá Hummer som jag frös ned 2 x 2 portioner.
Sen blev det min soppa som jag åt på i 2 dagar och frös ner resten.
I går lagade jag sjömansbiff, nu har jag ätit två dagar på den och frös ner en portion till mej.
Stackars, stackars Lennart som inte vill äta sjömansbiff. Han tror väl att den smakar som till sjöss. Nån gång skall jag lura i honom den....

Så hade jag köpt hem fel mjöl, semlemjöl! Så fick jag för mig att nu skall jag baka semlor eftersom jag hade mjölk hemma som höll på att passera gränsen!

Och dom blev såååå goda. Måste bara gör dem oftare!
För er i Sverige skall jag bara förtydliga att semlor här är inte fastlagsbullar!!!
Utan det är lite grövre 'frallor'.

Men nu får jag ta mig i kragen och laga lite härsken mat så det inte blir för mycket av det goda.

Lilian Nytt.
Ringde Sussie idag och det är oförändrat. Dom har försökt få henne att stå men hon är som en hösäck. En tv hade dom satt in till henne, som hon låg och tittade på men när dom frågar henne om något så är blicken tom.
Hon reagerar inte, på måndag skall dom få prata med en läkare.
På onsdag skall dom operera in sondmatningen till magen och försöka ta bort kanylen ur halsen. Men sen skulle jag nog vilja få döttrarna att lätta på restriktionerna, att vi kan få börja hälsa på henne.

Hon kanske ligger och undrar vart alla kompisar tog vägen.

Man kan säga att hon har varit lite som en fånge med sin kropp förut men humorn hade hon då som var så bra. Tänk om hon förstår allt och inte kan fömedla sig då är hon verkligen fånge i sin kropp på riktigt nu.
Men vi måste få henne att kämpa sig tillbaka.

Inga kommentarer: