tisdag 29 januari 2008

I dag en helt knasig dag...

Nu har jag gjort bort mig två gånger ordentligt idag!!!

Första gången för mig själv.
Var till bygget och tände i pannan och så skulle jag gå och kärra in ved. Tyckte då att jag skulle lämna glasögonen som jag alltid har uppe i håret. Men där var dom inte så jag tänkte ...- ja, jag lämnade dem hemma då.
Gick i väg och började lasta på ved och då fick jag syn på glasögonen! Vet ni var dom var?
Jo, på näsan !!!

Man brukar skämta att man söker ögonen när dom sitter på huvudet men det här var nog rekord oj,oj,

Andra gången på Kantarellen!
Stod i kön med mina varor och när det blev min tur hade jag visakortet och plussakortet och pantkvitto i handen sträcker fram dom till kassörskan. Drar vagnen förbi henne då tittar hon på mej och säger: Matvarorna då...
Dom låg ju kvar i vagnen. Vad dum jag kände mej.

Ingen fara sade kassörskan men då sa jag -Inte för dej men för mej börjar det bli katastrof!

Nu skall jag försöka ta det lugnt i kväll hur det skall gå till vet jag inte.
För jag skall vara barnvakt till Torbjörn, kanske han sitter i en box med hästarna och tuggar på hö när dom hämtar honom....

8 kommentarer:

Anonym sa...

oj vilken dag!!Jag vet en stressad småbarnsmamma som handlade 2 kassar mat, betalade o for hem- utan kassarna!O inget märkte hon..sen ringde dom från City Livs o undra om hon sakna nåt../dotra2

Anonym sa...

håhå! Det är tydligen fler än jag som kan vara glömsk i den här familjen!

Anonym sa...

Men se nu! Nu glömde jag att skriva min signatur, så illa är det.../Pernilla

Anonym sa...

Jag fatta att det var du ändå, men det kan va bra för andra att veta /mamma

Eva-Len sa...

Nu har jag lagat fläskpannkaka. Det blev tusans gott. Vi försöker lära oss att äta GI-mat (ännu ett nytt försök) så allt passade in utom vetemjölet som jag bytte ut mot dinkelmjöl - fungerade alldeles utmärkt. Det här med lingonsylt var ju också lite knepigt men det finns en helt okej på "svampen", Önos som inte har tillsatt socker alls. Så nu hoppas vi att vi magrade rejält av måltiden ikväll. H/E-L

Anonym sa...

Bryner man fläsket och tar bort skyn så kan det inte vara så mycket fett kvar.../inger

Anonym sa...

Nej men med GI så är det ju inte fettet man är rädd för utan det är för dom farliga KOLHYDRATERNA!!! som gömmer sej i socker, vitt mjöl, öl och potatis bl.a. Värst är det nog med potatisen. Tänk nypotatis med smör - utan potatis. E-L

Anonym sa...

Ja, tänk potatis, socker, vitt mjöl och ÖÖLLL!! Allt det jag tycker om skulle jag inte få äta om jag började med GI. Och kroppkakor utan skirat smör, blir som nypotatisen :-)Skulle aldrig klara det. Pernilla är en hängiven GI-are.../inger