måndag 7 januari 2008

På besök

I kväll har jag varit och träffat Lilian.
Först tänkte jag det kan inte vara hon jag har gått fel.
Men det var hon!
Hon kände igen mej för hon nickade. Men va svårt att försöka prata med en som inte svarar tillbaka, bara tittar med sån konstig blick.
Nog för att jag brukar kunna prata och svara samtidigt men idag var det svårt.

Sade till henne att vifta på fötterna så att jag vet om du förstår mej, då viftade hon på dem lite...

Två gånger märkte jag att hon tänkte börja gråta, djupa bröstsuckar och tårar i ögonen.
Sade till henne 'att när dom tar bort kanylen från halsen då börjar du prata och så skall vi berätta vitser för varandra' Då nickade hon.

Hon hade Tvn på och dom visade ett gammalt Här är ditt liv med Lasse Holmqvist och där satt Sarah Leander och rökte i ett kör. Sade till Lilian att Sarah liknade på Gunni (en gammal arbetskamrat) då flinade hon till med läpparna.

Var där en timme och när jag gick så då såg jag, att visst liknar hon sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du fick träffa henne. För din och hennes skull.En annan röst bara de./Berit

Anonym sa...

Har hon misst talförmågan?? Verkar ju som att hon förstår och är med så varför pratar hon inte??/Pernilla

Anonym sa...

Hon har en kanyl i halsen, dom har försökt sätta dit en knapp att prata med med det har inte funkat.
Och slang genom näsan ner i magen, så det är nog inte så lätt att få luft att prata med. På torsdag skall dom sätta sond matningen direkt i magen och försöka sig på att ta bort kanylen. Idag lär hon ha vinkat till Anneli och gort en slängpuss så hon kommer nog igen...