söndag 13 januari 2008

Oj,oj,oj...

Nu håller jag på går igenom mitt bibliotek, tänkte försöka gallra bland alla böcker.
Först tänker jag dom och dom kan jag elda upp men sen när jag går dit och känner på dem så kan jag inte...

Har gamla böcker från Lennarts mamma och dom tänkte jag, dom brinner bra.
Tittar på dem och ser att det är gamla fina kända romaner från 'förr i tiden'
Dom här kan man inte elda upp så dom blir kvar...

Och alla barnböcker kan jag inte heller slänga. Men jag har bestämt mej (tror jag) att dom torra tråkiga böckerna man fick från Bra Böcker, typ Eino Hanski
dom skall tammefan i pannan, jag får väl försöka välja ut några varje dag så kanske det minskar.

Men jag skall ha långa, höga hyllor i mitt nya bibliotek, så många får hänga med dit...

Alla mina pocket böcker Allersromaner, Sagan om Isfolket, Sigge Starks pocketar kanske 100 st som jag har och alla kärleksromaner i pocket form dom har jag packat ner i lådor och satt in i gamla huset i väntan på lugnare tider...

Och än har jag inte börjat plocka med alla mina fotoalbumar det är en hel del.

När Pernilla gick i 6-an skulle dom mäta hur många meter böcker man hade hemma. Och vi hade många meter så vi vågade inte skriva dit hur mycket så vi drog av en hel del, annars skulle hon skämmas sade hon...

Ja det är väl hon som kommer att ärva mina böcker medans Petra har paxat på mina klippböcker, undrar vem som vill ha mina bröllopsutklipp från 1967...
som jag fortfarande klipper ut och sparar.

Oj,oj,oj...

2 kommentarer:

Anonym sa...

JA, jag kan nog ta bröllopsböckerna med oxå.Man vet ju aldrig..kanske man en vacker dag sitter o inget har att göra../dotran

cassie sa...

dom sa du att jag sku få när jag satt och blängde i dem när jag var mindre, men jag behöver dom inte längre.. :p