lördag 12 januari 2008

Bloggar om en katt

vid namn 'Nilla'. Som jag övertog av Pernilla i fjol i april.

Nilla är en mycket trevlig katt. Hon har lärt sig Sigges vallningar och vet när hon skall passa sig, tex. runt köksbänken när jag håller på med mat.
Då skall ingen komma nära mej och Sigge, annars är han mycket snäll med henne.
När jag köper hem njure (brrr) till henne river jag alltid av ett smörpapper som jag skär den på. Men jag river även av smörpapper och lägger under när jag skär lök, fisk, bultar biffar osv.. Ligger hon uppe och sover då. Ja, då kommer hon ner jamande för fullt och tror att det blir njure. Sigge ställer sig i givakt och hon fryser till i köksdörren, då hamnar Sigge i farstun och hon får något gott att äta... Med andra ord blir hon mycket bortskämd.

Inget annat djur, Petras hund eller Nilla får komma in i datarummet där jag sitter, men nu har Nilla lärt sig att hon går dit när inte Sigge ser och hon ligger på sängen som på bilden eller annars i en stol bredvid mej och ibland upp och håra ner tangentbordet...

Hoppas hon bara kan stå ut med min nya kattunge i sommar. Den kommer kanske att tillverkas nu i slutet av januari, dom har planerat det, uppfödarna!
Skall bli mycket spännande, det lär ni nog få läsa om här i framtiden.

Och Lennart har lovat bygga in en kattlucka till pannrummet och snickarboden för Nilla....

Nu funkar det inte att få in en bild av henne, så den kommer senare.

Inga kommentarer: