onsdag 23 januari 2008

Nytt besök

Nu har Lilian kvicknat i lite grann så jag skulle få gå och besöka henne igen.

Så jag for dit i kväll men jag kom lite opassligt för hon sov.
Hon vaknade till sade hej och log och somnade om. Efter en stund så kvicknade hon i, så jag pratade hon svarade ja eller nej. Hon låg och tittade på väggklockan, så jag frågade vad är klockan.
Tjugo i sju svarade hon och det stämde.

Hon var sömnig så jag stannade inte å länge. Hon hade säkert tröttat ut sig på dagen för då hade hon varit i matsalen i sin rullstol och ätit makaronilåda. Anneli var där med henne och hon fick inte hjälpa henne, hon skulle äta själv fast det tog sin lilla tid.

Hon har stått på en ståbräda och så har hon stickat några varv. Så har dom haft henne att skriva sitt namn, det liknade om än lite svagt och spretigt.

När jag frågade henne om hon kom ihåg när vi var ut och åt pizza och hennes gom gick sönder, så då sade hon nej. Jag tror säkert att hon kan inte kan minnas saker som hänt just före hon blev sjuk.
Ja, man undrar vad det skall bli med henne. Kommer hon och kunna prata och ställa frågor?
Fast det får tiden utvisa.

I kväll skall jag ta mej en filmkväll! Köpte några dvd filmer i måndags.
För nu är jag sur på betapet, har förlorat massor med poäng...

Inga kommentarer: