måndag 2 mars 2009

9 dagar

utan socker!

Och jag lever, idag satte jag lite 'köpt' dressing på grönsalladen och det smakade faktiskt för sött!

så kanske det finns hopp för mej, misstänker att det kan gå snabbt och komma tillbaka till det söta om man börjar fuska.

Nu sitter jag och knaprar på ett äpple till kvällsmat och försöker få äpplet att räcka länge....

Men det är en hel vetenskap att kolla i vilka produkter det är socker.
Fast man får tänka att allt jag har ätit tidigare innehåller socker och det som jag inte tycker om är sockerfritt, så vad skall man äta då?

Nåja jag har inte förbjudit mig att äta någonting, kanske bara skall försöka tänka i andra banor.
och ta en dag åt gången, men snart skall jag nog synda med en 'mama mia'
mmmmm....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt! Själv tog jag just en maräng! Du måste rasa i vikt! Fortsätter du så här så kommer du nog i bikinin i sommar!!/pålle

mommo sa...

Hörrö Pålle, du kommer aldrig att se mej i bikini och vi pratar inte om att gå ner i vikt utan att lämna bort sockret...

cassie sa...

Det är bra! rusktigt bra! men bara ett äppel till kvällsmål är ju inte så hävt. Jag hejjar på dig!

Anonym sa...

Jag undrar vad du håller på med,ett äppel till middag???? det finns mat utan socker,man får inte sluta äta , bara lite mindre av allt/Betty

Anonym sa...

Men Betty, det var mitt kvällsmål! Jag äter ordentlig middag, annars brukar jag äta smörgåsar och ibland även ta en öl till dem men nu bytte jag ut det mot ett äpple ;-)

Anonym sa...

Duktigt!! Heja, heja!!/Pernilla