lördag 28 februari 2009

Hmmprff

säger jag om röstningen i melodifestivalen!

Jag får aldrig mina favoriter med till final.
Men det beror väl på att jag är omusikalisk och vill ha trallvänliga låtar

typ 'Pretty Belinda'
Men den gillar även Ulf Elfving...

Men i kväll suck, opera låten är det nåt att skicka vidare
Och Agnes och hennes låt är ju otrolikt lik Hero, Charlottes låt i fjol och Charlotte hade silvrig klänning och Agnes skall köra med byxdress i guld...

Bästa som gick vidare var Star Pilots lite trallvänlig där i alla fall.
Min favorit i kväll var Maria och Sahlene.

Tack och lov att inte Thor Leifs gick vidare, dom kan få ligga på svensktoppen året ut i stället.
Han börjar verka lite senil man såg att killarna dämpade ner honom flera gånger.

Dom där söta unga killarnas låt gillade jag också den hette 'Esta Noche' den kommer man få höra mer av på radion tror jag, sommarplågan 2009 kanske.

Men en sak är säker, inte kommer dom att få nån framskjuten placering i Moskva i maj.
Men vi får hoppas jag har fel.
Norge lär ha en stark låt med i år...

Nog om detta! Godnatt eller godmorgon på Er

Inga kommentarer: