onsdag 25 mars 2009

Vacker dag!

Men fy vad kallt minus 10 nu på morgonen.

Tycker mig ha hört att det skall bli bara varmare!
Klimathotet kanske inte är så nära...

Fast det här är nog bara tillfälligt men som tur är så är solen uppe och lovar en fin dag.

Lennart kommer hem i dag så då får han nog sätta på schaktbladet och börja skuffa undan snön. Det är mer snö än tidigare i vintras tror jag bestämt.

Något intressantare har jag inte att komma med, än att jag har hållit mig borta från sockret än tillsvidare och ätit vettigare.
Men det är ett planerande med maten, och innan man far till staden och handlar så skall man se till att man är mätt att det inte blir några impulsköp eller stopp på vissa matställen.

Nu skall jag sätta på en kastrull med potatis, för potatis får jag äta bara den har fått kallnat för då lär stärkelsen minskat i den.
Men man får värma den innan man äter den....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi hade 13 grader kallt i morse!!
Jag som hade börjat hoppas på vår.
Vad du är duktig med maten, är Lennart lika duktig oxå när han är borta? Hemma får han väl inget ohälsosamt!/Gitta