torsdag 12 mars 2009

FÅA -soppa!



Kallade min far korvsoppa.
Han seglade på ett finskt rederi där dom fick mycket korvsoppa.
Och soppan härstammar nog från Finland.
Tror inte det kokas mycket korvsoppa i dom svenska stugorna ;-)


Men den är så himla god och räcker länge, kan även frysas ner och lika god när man tar upp den.
Nu när jag skall äta ordentligt på dagarna så måste man hitta på nåt och hoppar jag över korvbitarna så tror jag nog soppan är nyttig för mig.


Nu skall jag ta på mej stadskläderna, nu bär det i väg på teater.
Ålandsbanken bjuder på genrepet av teatern 'Krymplingen från Inishmaan'
Det skall vara en tragikomedi så det blir väl gap och skrik förstår jag.


Den kan i alla fall inte vara värre än filmen i måndags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser man på! Samma meny hos oss ikväll, och gott var det fast jag har fått nåt skräp mad magen så jag har varit lite "down" idag/ Anki

Anonym sa...

Min far(som var mycket gammal 90 i sommar) sa att nær dom var till sjøss så fick dom en bit prickikorv som dom knuffade fram med næsan och hængde tillbaka på spiken tills dom fick ny om søndagen, så dom var nøjda bara med lukten Annat ær det idag!!!!!