fredag 22 februari 2008

Vad skall man säga!

I dag dog min kompis Lilian knall o fall.

Var till henne i går kväll vi skrattade tillsammans fast hon inte sade så mycket.
Men kanske hon pratade lite mer än vanligt.
För när jag visade mina nya stövlar och sade att det är så lätt att hoppa i dem så sade hon:
'Nu låter du som Allan' som var hennes man och dog för 3 år sedan.

Så frågade jag henne om dom väcker henne tidigt på morgonen då tittade hon på mej
och sade' Vem bestämmer vad som är tidigt'

Så satt hon och stickade både räta och 'oräta' maskor och räknade varven. Då sade jag till henne att skulle vi sätta en bindel framför dina ögon så skulle du sticka ändå... Då skrattade hon.

Jag kan inte fatta att hon är borta vi skulle ha så mycket roligt kvar att göra.

Personalen kom in till henne och då satt hon alldeles grå i ansiktet och så var hon död.

Obduktionen för väl tala om vad det var hon dog av.
Min personliga åsikt är att det var säkert ett brock på stora pulsådern som brast. Men det är min gissning!!!

Nu missar hon finalen i 'På spåret' som tidigare var hennes favoritprogram.
Fast nu vet hon säkert vem som vann.

1 kommentar:

Anonym sa...

det är så sorgligt :(
/cassie