tisdag 5 februari 2008

En vecka till ända

Nu är det slut på Lennarts lediga vecka och vad har vi fått gjort nu då???

Han har förberett väggarna för toastolarna. Där skall det förstärkas ordentligt för dom skall var vägghängda. En spion hade vi ute som mätte sitthöjden på Indigos stolar för dom är verkligen skitvänliga att sitta på när man har sjukt knä!

Så har vi spacklat massor (läs Lennart) men jag har ialla fall hjälpt till med glada tillrop och även lite slipning.

Så har vi kapat till alla fönstersmygar som jag har målat första gången. Tänk när dom är på plats så är nästa steg tapeter!!! Som jag ännu inte kan bestämma mig för.

Men jag får använda min lediga vecka att kolla på tapeter.

Fast Lennart har inte kommit från bygget än och maten håller på kallnar bort för honom.
Stekt potatis bacon och ägg blev det idag.

Nu håller Sune och han på att koppla ihop rörerna som går från solcellerna på taket till pannan.
För nu märker man att den lilla stund solen har varit framme så värmer den.

Det skall bli spännande och se resultatet och hur mycket mindre vi behöver elda när solen skall värma upp vattnet i tanken.

En spännande vår att se fram emot alltså...

Inga kommentarer: