fredag 1 februari 2008

Nu blev det fel

För snabb i fingrarna igen..
Det skulle vara text om en slaskhink också!

I dag slog det mig att det är inte många som upplevt en riktig slaskhink!
Syster Berit så klart som är äldre än mej. Men ni andra tror jag inte har levt med en sådan tingest.

Tänk er allt vatten och alla andra rester från bord och lite andra ställen hamnade i en slaskhink som sedan bars ut och tömdes på gödselstacken.
För det fanns inte avlopp i husen på den tiden så allt hamnade i slaskhinken.

Tanken slog mig i dag när min lilla komposthink sade på lukten att nu är dags för tömning!

Alla ungdomar som är så känsliga på lukter och senaste datum skulle nog behöva ha en lektion med en riktig slaskhink.

Så tänk vad bra vi har det i dag. Skiten försvinner med ett kick och ingen behöver fundera på den mera och allt vatten vi slösar nu förtiden ingen behöver bära ut det.

Men i kväll skall vi njuta igen av På spåret och Lets Dance..

Och precis just nu var jag och såg Lennart på TV i fyran om snuskrisen på Ålandshav. Dom var i onsdags och filmade från bryggan och han tog en kikare och tittade i den för syns skull....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Inger!
Glömmer alldrig lukten av slaskhinken hos min mormor, din farmor! Men lider int av de!Benke