lördag 2 februari 2008

Rebusrally!

Idag hade Ann-Britt och Håkan ordnat ett Rebusrally genom Hammarland.
Nu vet jag en hel del nytt om Hammarland. (och om Lennart o Mej)
Först skulle vi lösa några rebusar och ta oss till dom ställen där det fanns en uppgift att lösa.

Det var räkneproblem, suduko och lista ut ordspråk. Dom uppgifterna klarade vi men när vi skulle söka upp adresser och skriva upp vem som bodde där var knepigare.

Så mycket som Lennart och jag härjade med varandra under tiden har vi inte gjort på ett år sammanlagt. Han tyckte jag körde för fort och jag tyckte han inte höll koll på vägarna.

Vi var några gånger till Torp och så ut till Öra och så vidare på mörbyvägen och ner till Bovik och räknade båthus och så ut till Skarpnåtö en sväng...
Ja vi körde ca 1,5 timme så vi var lagom griniga när vi kom fram...
Jag sade till Ann-Britt nu är skilsmässan nära ;-)

Sedan bjöd hon på mat 'Flygande Jakob' och så blev det kaffe med kaka och trevlig samvaro med tjocka släkten. För med i denna tävling var vi 5 bilar .

Berit o Göran - Gita, Micke o Malin - Viveca o Jan - Pernilla, Daniel o Petra - Lennart och jag.

Efter allt tjafs så blev vi till slut segrare av tävlingen.

Men det är nog så att ett gift par skall nog inte köra Rebusrally...

Vilket jobb Ann-Britt lagt ner, nu får nog vi andra börja rycka upp oss och hitta på något roligt också. För visst är det kul att kunna träffas i dessa stressade tider när alla har alltid något på gång...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi höll sams i vår bil, men jag citerar Daniel "Jag tänker aldrig åka till Hammarland igen"...tror han fick se tillräckligt av det, stadsfrassen ;)