tisdag 12 februari 2008

Lilian - Rapport

Vet att en del vill höra hur det går med Lilian.
Var och hälsade på henne idag. Nu är hon på Gullåsen.
På Norrgårds i rum 2. Om någon av er vill smyga sig in...

Hon sitter uppe i sin rullstol, jag var där idag när hon fick sin middag och både hon och jag log när dom sade att det var lasagne. Det var det sista jag skulle ha gissat.
Eventuellt en makaroniröra, men hon åt upp nästan allt, salladen först.

Hon stickar ganska mycket. Men det är väl lite så där med det, maskor ser man att hon tappat och nu hade hon svängt om mitt på stickan så det var lite rörigt. Men det börjar säkert löpa på så småningom.

Lite grodor hoppar också ut, för idag frågade jag henne vad hon hade gjort?
-Jag har sjungit in en skiva sade hon. När jag frågade vilken låt hon sjöng, då tittade hon på mej som om jag inte var riktigt klok...

Så sitter hon på en sorts sele som dom sedan lyfter i säng henne med. Hon satt och slet i remmarna när jag frågade om hon satt obekvämt. Ja, jag sitter på min väska sade hon.
Inte alls orealistiskt, för det såg så ut.

Hoppas hon nu kommer tillbaka så vi får skratta tillsammans åt alla lustigheter.
Summa sumarum så har hon nog börjat prata lite mer, när man tänker efter.

Ja och nu är det snart slut på min lediga vecka, för i morgon hämtar jag hem byggarn.
Han tyckte jag skulle ta skåpbilen för det var en hel del material han ville ta med hem.
Så nu är han fit for fight igen. Hela 2 veckor blir han hemma denna gång. Så då skall det väl hända lite i byggsvängen.

Jag har haft den här veckan till att kolla tapeter, oh du milde vad böcker jag gått igenom.
Pernilla har varit och hjälpt mej eller puschat mej i färgvalet.

När jag tittade på gråaktiga tapeter till Lennarts data o tv rum så tyckte hon inte att dom skall vara gråa för då kommer jag inte att hitta honom där inne...
Så nu får det bli en brun ton i dem.
Och till stora rummet har mitt val fallit på tapeter som antingen liknar en bordell eller slott!
Men med bara en fondvägg resten ljust så blir det nog bra.

Men fyra väggar med dem då blir det bordell.
Blir det fel kan vi alltid göra om det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja hur skall du orka,två veckor ett träningspass per dag minst!