onsdag 27 februari 2008

Bilen full

blev det i Uppsala i går.
Hade tagit dubbla värktabletter att jag skulle orka göra av med pengar!

Till och med Lennart fick bli nöjd! Vi kom tillslut överens om ett golv till sovrummet och hans Tv-data rum. Som skulle kosta 126 kr kvadratmetern. När han betalade och kollade kvittot var det bara 99 kr.
Då undrade jag vad det var för skitgolv som var så billigt ;-) Men tror nog det blir bra.
Vi ville ha en varmröd färg på golvet och det är det 'Äppel trä' var materialet.

Idag for han på jobb så nu får jag en 'ledig vecka' som innebär målning av fönstersmygar och så måste jag hålla koll på temperaturen på taket...

Försöka med städning här hemma också, hur det skall gå till? Får väl låsa dörren hit till datorn och slänga nyckel.

I kväll skall jag se efter sötnosen Jann, när Mirke skall lära sig förstahjälpen.

Förra bloggen skrev jag att far min gillade korngryn! Men det skulle förstås vara slaktgryn!!!
Hjärnan och fingrarna är inte riktigt samspelta ibland.

Om Lilians begravning är det inte bestämt när, hon skall obduceras först. Men det kommer säkert stå i tidningen när det blir och kaffebjudningen skall bli på Solhem.

Nej nu måste jag göra ett ryck...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
sant klimat som ar har skulle man ha ,da behovde man inte ha nagot utom solvarme / Betty

Anonym sa...

vad är slaktgryn?/cassie

Anonym sa...

Det är korngryn som kokas i kraftig buljong. Har aldrig gjort något sådant eftersom jag inte gillade det som barn.

Anonym sa...

Hur går det med Cajsa?Är hon kvar, el har hon rymt?/Petra

Anonym sa...

Hur går det med Cajsa?Är hon kvar, el har hon rymt?/Petra

Anonym sa...

Var finns du Betty??? Jag ser att landet saknar prickar och är varmt.../pernilla

Anonym sa...

Pst! JAg har kokat korngrynsgröt...rätt ok. /pernilla