söndag 3 februari 2008

På begäran!

I kväll var Snurran och jag upp och hälsade på Lilian.
Hon var piggare men hon pratade inte mycket.
Petra var upp och hade fotvård på henne det tyckte hon om.
Hon fick även tånaglarna lackade så fint.

Då berättade jag den här vitsen som även Lilian skarattade åt eller om hon skrattade åt Petra för hon gillade den.

Så mycket att hon ville jag skulle sätta den på bloggen.

Det var lappgubben Kyrpi som skulle upp på fjället och räkna sina renar.
När han kom upp till kåtan upptäckte han sin kollega
lappgubben Sampå stå och våldsknulla en ren......

Va gör tu Sampå o frågade Kyrpi?
-Jo, je va te toktorn ikår o sa att je hatte sån värk.
Tå sa toktorn att voltaren pruka hjälpa, så te é de jag gör nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja nog pigga den upp Lilian!det såg jag.O där satt hon o fick knäna smorda med voltaren när du drog vitsen!/petra