torsdag 1 november 2007

Och hej o håå

Så blev det mörkt ute. Då får man gå in och sätta sig vid datorn, som jag gillar...

Det vart ju riisligt vackert på eftermiddagen men vi får se vad som kommer ner på lördag, snö eller regn? För ett år idag så brakade vår hus-stomme och jag ihop. Och den 2 nov vräkte nön ner.

I morgon skall jag fara och sätta ljus på graven och det måste få lysa över den 6 november för då skulle mamma ha fyllt 93 år.

Nu tänkte jag lämna ut mitt 'egna' recept på Lyxiga köttfärsbiffar.

500 gr nötmalet
salt, vitpeppar, svartpeppar
Skorpsmulor som får svälla i mjölk en stund
1 ägg

Röres ihop och i varje biff så sätter man i en bit Blue Castello
(går säkert bra med annan ost också)

Så steker man dom, smular ner en köttbulongtärning och häller över 2 dl grädde
Som sedan får koka ihop några minuter. Brukar bli 6 st stora biffar av denna laddning

Vi äter dem med bandspagetti och det är gott...

Det var vår middag i går och i morgon tar vi resten. Idag var det ungskorv med potmos som gällde.

Smaklig måltid!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tvingade du mig att gå och äta nåt! Fyyy vad hungrig jag blev!

Anonym sa...

kul med mat-tips få se nu om minkommentar fastnar den här gången. Anki S.

Anonym sa...

Själv åt jag risgröt(ni vet, sån där färdigköpt på rulle)med saftsoppa för andra dagen i rad...riktig fredagslyx det../yngsta dotran

Anonym sa...

Smaken är som baken.. Gröt är bra mat. Mera gröt till folket...