tisdag 13 november 2007

Thuthankanom funnen...


Råttornas kung låg mumifierad i ett värp-rede!
Nu har vi städat och monterat ner vårt hönshus och då fann vi honom. Lätt torkad kanske man kan kalla honom. Han var säker större än kniven när han var vid liv!
Det är ett hopp för mej, att man säkert blir mindre så småningom.
Casandra vill du komma och dessikera honom???
I går kväll var Jann här och i kväll var Torbjörn här när Ann-Britt var till skyttebanan. Även Casper var här och skruvade på moppen och jag fick honom att äta pizza och gräddmunk.
Torbjörns min var obetalbar när han såg Casper, smutsig av sitt skruvande och sina dreadlocks, ring i läppen, kasta in pizzan, så han åt allt han med, plus gräddmunk.
Även min film med 'Tom och Jerry' går varm. Först satt Casper och tittade på den när han var liten. Så var det Conrads tur, så vill Jann se den varje gång han är här. Och nu impregnerar jag Torbjörn med den och han hade verkligen roligt i kväll.
Berit! Du kommer väl i håg när ungarna kom till dej, då var det bara Tom och Jerry' som gällde?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst. Andre´ och Mattis ville se Kalle Anka med lejon. Bra barn vakter med andra ord.

Anonym sa...

Den där råttan liknar den som var under TB skjulet i fiskehamnen när det lyftes bort. Tror jag tog en bild.

Anonym sa...

Jamen även jag minns ofta just kalle Anka med lejonet - jag vill mena att den måste vara en av de allra bästa kallefilmer som finns! För att inte tala om när Göran körde den baklänges för oss - då var den ju ännu bättre! Minnesbilden är tydlig av garderobsdörren som ni visade filmen mot och knattret från när ni spelade den. Ahh Barndomsminnen när de är som bäst..
/Anna

Anonym sa...

Kul att du tittar in Anna!
/inger

Anonym sa...

Oj vad nostalgiska ni är! Tur för er det som kan vara det, en annan minns ju ingenting, så det är svårt att frossa i sentimentalitet.../Pernilla