fredag 16 november 2007

Fredag kväll

Händer det inte så mycket. Det blir att titta först på Diggiloo
sedan hoppar jag in på Idol. Tycker det är mycket tjafs och reklam,
är mest intresserad att höra deras sånger.

Idag har jag skjutsat min kompis Snurran och hennes kläder till Godbyhallen som hon skall sälja där på mässan.

I går var jag in till syster Berit och sade att i morgon skall jag fara med Snurran till Godby...
Varpå pigga Göran inflikade -Och hur många hästkrafter har den snurran då???

Snurran skrattade gott åt det skämtet....

Vi har aldrig tänkt henne som en sån snurra. Hon fick det smeknamnet 1972 på Prinsessan när hon diskade i baren och en av barkillarna tyckte att hon var överallt så han började kalla henne för Snurran då.

Men det är bara vi som har känt henne sen den tiden som får kalla henne för Snurran, alla andra måste säga Louise.

Ha nu en trevlig fredag kväll och snaska i er en massa onyttigheter för det behöver man i höstmörkret...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag har snaskat i mig guld toffe o gott rödvin till Pålles köttgryta ikväll!Nu blir det promenad med vovvarna!tror jag..
känner mig mosig efter 32 kunder denna vecka./petra

cassie sa...

jag kallar också henne snurran och jag levde inte ens då! Det du!

Anonym sa...

Ja men du vet inget annat, hon accepterar det från dej och Petra o Pernilla...Mommo