torsdag 8 november 2007

Inte mycket att komma med

Kroppen och hjärnan är totalt slut idag.
Och middan var ärtsoppa och plättar så det var inget att komma med.
Jalostajas soppa....

Men jag tände ljuset i fönstret för dom skjutna i Tusby.
Fick ett antal mess om det....

Men en gammal vits kan ni få hålla till godo med


Det var en ryss, en amerikan och en svensk som satt på en bar. De fick syn på en man som liknande Jesus och gick över och frågade honom:

- Är det verkligen Jesus?
- Ja, svarade Jesus
- Oh, snälla! sa ryssen - hjälp mig att bli kvitt min ryggvärk! Jesus lade handen över ryggen och strök honom över det onda - och ryssen pustade ut - ingen ryggont längre!
- Oh snälla! sa amerikanen, jag har ständig huvudvärk - hjälp mig snälla Jesus!
- Ja då, sa Jesus och smekte honom över pannan - vips var huvudvärken borta.

Därefter vände sig Jesus till svensken och undrade vad han kunde hjälpa honom med varpå svensken svarade:
- För helvete - rör mig inte - jag är sjukskriven!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här får du en kanske inte så politiskt korrekt av mig: Jesus och Gud ligger och slappar framför tv'n, Gud är utsträckt i soffan och Jesus ligger på golvet. Plötsligt ringer det på dörren. Gud säger: Neh - du får öppna, jag orkar inte. Jesus går och öppnar dörren. Utanför står Muhammed. Jesus vänder sig om och ropar till Gud: "har du beställt pizza eller?"/anna

Anonym sa...

Tack gode Gud för en bra vits så man kan få skrata mitt i allt elände ändå =)
Nu sticker jag till stan hälsar Anki

Anonym sa...

I don't speak your language