onsdag 31 oktober 2007

Har inte tid...

att blogga idag, Lennart har kommit hem på ledigt och snart börjar 'Bonde söker fru'

Men jag skall leverera en vits i alla fall. Håll till godo

En man och en kvinna var ute på söndagsutflykt i bilen.
Efter ett tag passerade de en hage, där tjuren höll på för fullt med en ko.
Kvinnan:- Hur kan tjuren veta att kon vill?-
Jo, svarade mannen, det känner tjuren på lukten.

Lite senare körde de förbi en hage med får, där baggen roade sig med en av tackorna.
Kvinnan frågade igen:- Men hur vet baggen att hon vill?
- Ja det är samma där, sa mannen, det känner han på lukten.
De kör vidare under tystnad.
En stund senare tittar kvinnan på mannen och säger:
- Du är täppt i näsan idag va?

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Har hört ryktas att du tingat en katt???...Och inte nämnt det i bloggen än??? Ameising!

Anonym sa...

Visst har jag, helt nylingen. Det var ett nytt bra ord. Du ser ju bilden på katten till höger på min blogg. Och det har jag skrivit om så de sååå Mamma

Anonym sa...

Men Nilla är en mycket trevlig katt. Och mycket självständig, nu vill hon vara inne mera och gärna ligga på min svettiga kofta...mamma