onsdag 14 november 2007

När Lennart går på jobb...

Dansar råttan på bordet.

Då brukar Lilian och jag gå ut och äta, det gjorde vi även idag.
Vi hade just börjat inmundiga maten när Lilians övre gom sprack!

Flaff flaff flaff...

Jag kunde skratta åt eländet men Lilian kunde hålla sig för skratt en stund i alla fall. Tur att jag hade tränat på mormor och hennes tänder som åkte ut och in hur och när som helst....

Så jag kunde fortsätta äta, och nog fick Lilian i sig maten oxså med ett visst besvär.

Och hon som är så fåfäng och kan inte visa sej utan smink;-) Men nu sade hon att det blir svårt att måla överläppen.

Nu kom jag även ihåg när mamma hade satt in tänder både uppe och nere. Håkan och jag ville ibland ha något roligt på kvällarna i vår tv och dator lösa uppväxt. -Då bad vi mamma ta ut tänderna och prata och gör grimaser det tyckte vi var jätteskoj!

PS Hade Lilians lov att blogga om gommen, flaff flaff flaff... DS

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag minns att mormor hade dille ett tag på att plocka ut tänderna precis när man sku fika..då sku dom pudras!!
ändå värre var det med tanten på Gullåsen som sku "smörja" protesen med smör..Då lade ialla fall jag bena på ryggen o stack!!Smör!!det är ju de värsta jag vet!!/Petra

Anonym sa...

en tant jag vet brukar ta ut tänderna under middagen för att slicka bort matresterna från dem samt peta bort rester med kniven. Då vart jag lite knäsvag.
/casandra

Anonym sa...

Fullt så äcklig som Gullåsenpat. var jag inte Även om jag måste skilja på pizzan och tänderna! DISKRET.... Och att jag kunde äta i alla fall.. Tror jag det, det ska mycke till att få avstå en pizza Maffioso. (Man kan ju köra den i mixwen sa Inger och inta den intravenöst i värsta fall) Flaff flaff till i morrn vid 10-tiden lila

Anonym sa...

Kom på en mysig sak till!Det var en tant som hade livmoderframfall, o hade en prolapsring uppstoppad i ja, ni vet..kussimurran.Den var stor som en munkring ungefär(största modellen som fanns vet jag i alla fall)Den hade en förmåga att trilla ut titt som tätt(snacka stor mus..)En dag kom hon snällt med kaffekoppen till mig då hon druckit färdigt.På bullfatet låg prolapsringen../petra