tisdag 20 november 2007

Töfs



Det här är Töfs som är ny i mitt stall.

Hon verkar vara en cool liten dam.

Påminner om mej i kroppen korta ben och stor mage, men henne kan jag kanske få ordning på...

Bilden blev lite mörk men det är årstiden med.

Ja ha, nu börjar jag få lite resfeber! Skall ut och kryssa på Birkas Paradis

Lilian, Snurran och jag skall göra 20 gubbar sällskap. Pensionerade arbetskamrater från förr i världen. I morgon är det 36 år sen när Birka gjorde sin första kryssning. Då var jag med endast 23 år gammal och jobbade som kallskänksbiträde, det var tider det.

Nu skall vi prata gamla minnen med gubbarna, det är väl det enda vi kommer i håg.

Kan berätta en snabbis: När en gäst kom in och klagade på köttet.

'Han hade aldrig ätit så segt kött fast han rest jorden runt'

Då svänger sig vår enögda kock Ruben om med stekgaffeln i högsta hugg och säger:

-Hörrö du ta ett varv till...

3 kommentarer:

cassie sa...

Nu kanske det ser ut som stjarni och reykur traskar på som förr i tiden. Hoppas han blev glad av att få sällskap. Små hovar minsann!

Anonym sa...

Ja dom går oftast nära varann. Kanske Cyril blir lite utnför nu.
Sen skall det bli kul att se när det blir snö och kallt, dom brukar leka mer då. För islänningar leker på ett visst sätt med varandra...

Anonym sa...

Jag tänkte åxå på Stjarni!!!Så lik, men i kortare version. Lite nostalgiskt blev det.../pernilla