torsdag 2 oktober 2014

Himmel och pannkaka!

Vi glömde vår pass hemma!!!!

Lennart hade fram dem och tog kopior på dem för att ha med till campingplatserna, och han undrade sedan var vi skulle ha dem? Sätt dom i min handväska sade jag. Men det hörde han inte utan satte tillbaks dem i lådan och där blev dom kvar.

Så igår när vi passerat Jönköping så undrade jag vart han satt dem eftersom jag inte såg dom i min väska? Va, skriker han tog du dom inte.
Panik utbröt en stund i bilen, tills jag sade att nu kan vi inte sitta här och skylla på varandra. Nu är det som det är.

Mejlade med Nisse som hade bilat ner i augusti till Italien och frågade hur ofta han visat passet.
Inte en enda gång var svaret, för vi hör till Schengenländerna men skall ni till Kroatsien sade han så vete katten. Dom hör knappast dit.

Sedan tänkte vi att vi åker förbi Berlin och söker upp finska ambassaden och får tillfälliga pass. Men dom har stängt på fredag för nån lokal helg och dyrt skulle det också bli. Så nu gör vi som så:
Vi kör så långt vi kommer. Så får vi se, vi lär ju komma till Italien utan pass i alla fall.

Så planerna kommer nog att ändras under färdens gång. Det lär nog krackla många gånger under vår färd men man får väl försöka ta det med ro och så lär man sig nya saker på detta sätt.

I går körde vi ända ner till ett grått och regnigt Trelleborg, vi kom dit vid 7 tiden. Även jag hjälpte Lennart med att köra och det gick bra, körde i 100 knyck och när man skulle köra om alla långtradare var det bara att gasa på.
Men nu är det slut på stressandet hoppas vi, fast ibland lär vi nog få bråttom, det hör till vår natur.

Nu sitter vi i Trelleborgshamn och checkat in, Vi skall åka med Nils Holgersson till Rostock. Vi kommer att vara där vid tre tiden. Sedan skall vi shoppa lite  billigt vin på Bordershopen innan vi kör nån timme för att söka en ställplats medan det är ljust.

Och när jag kommer att kunna koppla upp mig i Tyskland det vet vi inte än. Men månne det inte skall finnas Wifi på nån ställplats?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha.. ja jäklar, det där känns bekant! ;-)
Vi var ju bara ner till Mosel förstås, men vi behövde heller aldrig visa passen någonstans, så hoppas det löser sej för er också.
/ Åsa