fredag 10 oktober 2014

Vilken vacker färdväg!

Helt otroligt vacker när vi tog västra sidan upp Gardasjön.
Det började flackt och vi passerade massor med hotell och promenadstråkar men att stanna med en husbil är svårt. Allt gick i sakta tempo så man fick se mycket, hade vi gått hade vi inte sett häften.

Så nu fick jag njuta av den vackra färden länge, stannade till på en liten parkering och fixade frukost, vad passade inte bättre än att värma upp en konservburk med Minestronesoppa när man är i Italien.

Så fortsatte vi, mycket tunnlar blev det, många var kilometerlånga och trånga...
Så man satte och jobbade med hela kroppen, och så måste man beundra utsikten. Så ni som kan så skall köra denna väg, helt fantastiskt.

När vi lämnat Gardasjön fortsatte vi uppåt mot bergen, till vår ställplats. Här är det fullt med husbilar som verkar stå länge här. Och när vi gick runt så förstod vi varför. Så vackert.

Nu kommer lite bilder från resan idag. Men det var sååå mycket vackrare i vekligheten och spännande.

Smala gator genom dom små städerna.

Så kom det tunnlar vi körde minst 10 kilometer i olika tunnlar som dom måste ha genom bergen.
Tänk alla dom som byggt dom, säkert hållit på hela sitt verksamma liv!

Kom vi ut tunneln så såg det ut så här.

Efter Garda blev det höga berg. Kolla huset på toppen!

Här var det vinodlingar i kilometrar och även massor med äppelodlingar. Vi smakade på en närodlad vinflaska men inte var det så gott. Men kanske vintarmen börjar bli mätt. För när råttan är mätt smakar brödet beskt!

Så här har vi det fem minuter från bilen.

När vi kom hit bestämde jag mig för att här skall vi stanna hela dagen i morgon. Hmm sade Lennart. Men jag vill cykla runt sjön och om det inte är oväder så blir det så...

Det här kan inte sluta så bra för mig, än har vi middagen kvar ikväll...