lördag 11 oktober 2014

Lite information...

Nu när vi kör den här svindlande vägen som jag blir både rädd och begeistrad över, så är det som så att vi har valt bort motorvägarna. Dom körde vi på genom Tyskland ner till München, där steg vi av det tåget! Där går det undan och man ser inget annat än långtradare och så svischar förbi en massa 'Pernilla-bilar'  ( w-polo svart ).

I morgon kommer det att bli en ny pärs när vi skall över Brennerpasset. Men jag skall stå ut för det är det värt. Då kommer vi att köra den 'gamla vägen' som den kallas. Men har man bråttom och inte vill köra på svindlande vägar kan man ta motorvägen, för den är uppbyggd över alla berg och så går den säkert igenom bergen också.

Nu stannar vi här och vilar upp oss inför det som komma skall. I går kväll kom det en riktig regnskur och poff blev vi utan ström! En massa gubbar gick ute och röck i sina kablar men det hände inget. Så Lennart skickade i väg ett mail om att vi var strömlösa till hotellet som har ansvaret här. Vips så kom det en gubbe och fixade till det.

Nu idag har vi varit på vår cykeltur runt den lilla sjön här uppe. Det blev lite promenad också uppför vissa backor. Man cyklar runt bland en massa äppelodlingar, skulle gärna vara med och plocka dem, för dom är ju inte så höga dom träden. Så kör dem med små söta traktorer runt bland träden.

Det är mest tyskar här med sina husbilar men Lennart börjar prata tyska som en infödd, tycker jag!
Fast vi är i Italien. Några kommer fram och frågar var vi kommer ifrån. Dom har svårt att luska ut det när det står ÅLA på vår bil och ingen annan landsdekal på den.

Tänk jag såg ingen som skrattade åt oss i våra skatehjälmar och Lennarts självlysande strumpor!

Det stora huset med rött tak, var det vi tog bilderna från igår när vi satt på deras terass. Och vi har bilen parkerad bakom under träden.

Så till slut en lite rödhake som hade sitt morgonbad vid bilen.