onsdag 8 oktober 2014

Vilken fylledag!

Tänk man uppgraderar sig till 6.6 och får fira dagen i Venedig! Att vi har kört bil hit gör ju inte saken sämre.

Vi började dagen med att förflytta oss 51 km närmare Venedig. Vi hade läst att nån Wi Fi skulle det inte finnas, men det gjorde det. Misstänker att trycket är stort...

När vi parkerat och gjort allt klart så tog vi lite bubbel innan vi gick till båten som tog oss in till staden. 45 minuter tog det. Så var vi i händelsernas centrum. Nu har jag gått, ätit, och druckigt mig genom halva staden. Det var otroligt med turister av alla sorter, men inte en svensk röst hörde vi.

Nu känns det som att vandra runt bland alla dessa turister en dag till, känns inte så bra när man har möjligheten att byta plats. För det är samma försäljningar i varje hörn och så är det bara pizza och pasta som erbjuds. Jag har ätit på tok för mycket idag men skall försöka särpa mej i morgon.

Och JA jag fick mina musslor som var jättegoda. Ett engelskt par gjorde tummen upp när jag fick in dem. Så här kommer lite bilder från dagen.




Ser ni mej på Rialtobron? Tänkte visa fler bilder men det är på tok för trögt, så det blir det här just nu.

Inga kommentarer: