söndag 5 oktober 2014

Nu är vi i Österrike...

Efter att vi passerat München så ville vi komma bort från motorvägen, den är så tråkig och efter det blev det allt annat än tråkigt!

När vi kom in i Österrike då smalnade vägarna av och byarna avlöste varandra. Jag har nog träningsvärk nu när jag satt och spände mig och lutade mej i varje kurva. (Åsa: Stickningen har jag inte ens tänkt på än). Jag undrade länge om vi skulle hitta vår ställplats som vi sökt ut i förväg och knappat in på GPSen, för det fanns ju inte en slät yta där vi körde. Men till slut planade det ut lite och vi kom fram. Så nu står vi här med två andra bilar, en tysk och en Holländare.


Här fick vi en chans att stanna till mellan bergen, annars var det omöjligt att stanna och ta kort.

Så här vacker bakgrundsbild har vi nu med korna betades på sluttningen. Nu väntar jag bara på att Maria von Trapp skall komma sjungandes...

Korna ser så snälla och välgödda ut.
 
Så här det ut mot andra hållet.
 
 
I morgon har vi planerat att stanna på ett annat ställe i Österrike. Vi kommer att passera Zell am See.
Så stannar vi lite före en stad som heter Lienz. Om allt går bra och vi kan komma runt i kurvorna där man möter sig själv förstås...

Inga kommentarer: