tisdag 7 oktober 2014

Nu är vi Italien...

och det är varmt! Dom där giftiga myggen har redan huggit mej, få se hur länge jag står ut med dem?

Vi passerade över Plöckenpass som är ett högt berg och gränsar mellan Österrike och Italien. Herreguud vad min kropp jobbade då, och på vissa ställen kunde jag inte titta ner utan glodde in i bergväggen. Men vi kom över det och nerför det också. Nu är vi vid en ort som heter Caorle och ligger lite utanför Venedig.

I morgon flyttar vi oss ca 50 km till en annan plats som vi har fått tips om. Den ligger nära havet och man kan ta båt in till Venedig. Det är svårt att komma med husbil till Venedig så det här lär vara ett bra knep.

I natt sov vi på en ställplats upp i bergen och då var det 8 grader i natt. Men nu här nere är vi över 20 grader. Lennart har bytt om till shorts! I kväll skall vi grilla här vid bilen och sedan ta oss en promenad ner till stranden. Men i morgon hoppas jag hittar musslor att äta på restaurant!

Nu får ni några bilder från Plöckenplass. men kameran kan inte göra rättvisa åt vyerna.






 Det är en otrolig färgprakt nu så mot hösten. Man får ju inte stanna och ta bilder för det rullar på hela tiden. Det gällde att köra på tvåans växel uppför och även nerför måste man hjälpa till att bromsa med tvåans växel. Kommer aldrig att glömma denna färd, hisnande, skrämmande men otroligt vacker. Tänk på dom som har byggt denna väg nerför bergskanterna.

I går passerade vi en skidort också på hög höjd Obertauren hette den. Det är det närmaste en skidort jag varit. Skyltar till Super G och slalombackor. Massor med fina hotell och restauranger fast nu var det tyst och stilla där. Fast inte skulle jag vilja ta mig upp där vintertid...


2 kommentarer:

Carina S-T sa...

Vilken härlig tripp ni är på,jag är nog lite avig över eran husbil.Jag får fortsätta drömma här hemma i soffan. Härlig fortsättning på eran färd. Hälsa Lennart
/ Carina S-T

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen. Ha en bra dag.Hälsa. Ps.66 år sedan jag sprang på Bengtsböle I.P.Ds.