lördag 8 april 2017

Nu är vi i startgroparna...


Nu är Leona  färdig packad. Vi var ut på en tur idag och kollade att allt funkade. Nytt för i år är att mannen har satt en kamera på vindrutan och jag skall sitta med plattan och ta kort under färden om vi ser nåt intressant. Bra bilder tog den också. Ni lär väl säkert bli uppdaterade här på bloggen med mina bilder.

Jag har också blivit upprustad inför resan.


Petra har fixat mina fötter och så det obligatoriska nagellacket som är ett måste för mej. Så hade jag gått och haft ont i ett öra, hoppades att det skulle gå över men inte. Så jag gick till Hälsocentralen och fick hjälp. För det var en vaxpropp. Så hem och ha i removax några dagar och sedan dit och få spolning. Ut kom det lite men inte alls så mycket som jag trodde eftersom det känts så jäkligt. Men nu är öronen rena i alla fall.

Så i morgon på dagen startar vi resan och vi räknar med att ta oss till Vadstena till natten. Där är det ett ställe som jag tycker om, vi var där med båten också några gånger. Så på måndagen skall vi ta oss ner till Trelleborg för att ta färjan till Rostock på morgonen. Vi kommer fram vid tre tiden så då räknar vi med att köra till Neubrandenburg till natten.  Efter det för vi se vad som händer.

 Vi tänker ta oss ner till Kroatien köra runt lite där uppe i norra delen innan vi vänder kosan hemåt.

Och som jag säger ' Kroatien är inte målet, utan hela resan är målet'


Inga kommentarer: