måndag 10 april 2017

Nu kööör vi...




I går tog vi oss till en av mina favoritplatser, både med båt och bil. Fast det blåste och var lite kyligt så man höll sig mest inne i bilen. 4 husbilar gjorde oss sällskap.


Så stannade vi till i Jönköping så jag fick inhandla lite randiga tröjor till mej. Vet om att jag ätr tråkig men min ålder vill jag gå klädd i det jag trivs. Så fortsatte vi till Markaryd där det blev lite lunch på Ica där vi handlade också.


Där hade dom verkligen en bra skylt för invalider. Sådana behöver man se oftare.


Nu är vi nere i Trelleborg och skall invänta vår färja som går klockan 08.00 i morgon bitti.



Vid den här stranden finns det inte några fina villor, för här luktar det tång och saltvatten och så är det ett jäkla blåshål. Jag tog mig en längre promenad med höll på att blåsa bort.


Nu står vi ensamma här men misstänker när vi lämnar i morgon är vi nog fler. Vi har stått här förr och det kommer bilar senare på kvällen och inväntar färjan och dom som kommer från andra hållet sent på kvällen brukar stanna till och sova här. Men servicehuset är stängt så dom har inte öppnat för säsongen än...
När jag skriver detta så rullar två stooora husbilar in hit.


Inga kommentarer: