tisdag 18 april 2017

En kall dag i Kroatien...


Petra! Här ser du hur nära vi hade till massagen. Men kändes inte alls lockande.


Idag körde vi bara ca 30 km till Rovinj. Där tänkte vi utforska staden. Regnet tog över halva dagen så vi satt och vilade ut i bilen. Det får ju inte vara roligt hela tiden, så jag passade på att läsa och sova. Så tog regnet slut och vi promenerade in till staden. Stod 1 km men det var nog två om man är ärlig och så nån km till runt staden.



Kändes bra att röra på sig runt i den lilla staden och alla turister lyste med sin frånvaro. Kan tänka mej hur trångt det är på sommaren.


Alla gränder var gjorda av stenar, så det blev för mej med min stelopererade fot att mest titta ner var jag placerade foten. Rent snyggt och vacker liten stad. Så innan vi gick hem skulle vi smörja kråset!


Då fick jag mina musslor! Smaken var bra men musslorna var små. Helt perfekt ändå för mej. När vi skulle ta oss hem blåste det upp och kändes kallare än hemma. Så vi tog en taxi och vad skönt att komma in i värmen i bilen  och i morgon är en ny dag. Då skall vi köra nån km längre ner till Pula.

Inga kommentarer: