lördag 15 april 2017

Det sket sig med Lets dance...


Det var ett så trögt internet på campingen. Men när jag var upp på natten för att kolla vem som åkte ut då var det bättre fart, inte orkade jag titta då, Såg ju att det var Brost som fick lämna. 

I går körde vi in i Österrike och stannade vid ett Gasthouse ute på landet, lugnt och stilla på alla fronter där. men en otroligt fin utsikt hade vi tills det blev mörkt. Så jag missade Lets Dance igen men jag skall försöka överleva för man får se så mycket vackert här.

Idag fortsatte vi genom Österrike, vi valde motorvägen. Mycket bättre än att stånka upp och nerför bergen. Förra gången körde vi 120 km på 4 timmar. Nu tog det 3 timmar med pauser att ta sig 250 km. Och mina nerver för dom höga höjderna hålls i schack.

Mycket tunnlar blev det genom bergen.


Alt är så rent, snyggt och prydligt här, både ute i naturen och alla gårdar är så fint ansade. Man njuter.

Dessa träd står i full blom och jag kan inte luska ut vad det är för träd. Men här nere i sydligaste Österrike där vi står nu  så håller äppelblommen på att falla och syrenerna blommar så fint. 23 grader varmt var det på dagen.


Här står vi nu över natten. Vi blir säkert ensamma här som igår. Undrar hur han hittar ställplatserna som ingen annan hittar. Men vi är ju ute lite tidigt, säsongen har inte kommit igång än. Och tvärs över dammen har vi krogen för kvällen...


Äter vi här ikväll får vi stå gratis och mat behöver man ju...

I morgon skall vi ta oss in i  Slovenien och söka upp ett slott och så några saltgruvor. Så då kanske det händer lite mer

Glad Påsk på Er alla bloggläsare!

Inga kommentarer: