tisdag 21 februari 2012

Vilken ljuvlig vårdag...

Efter nattens blåsande och regnande blev det till slut en helt fantastisk dag. 4 grader varmt och solen sken från en klarblå himmel.

Tog hundarna med mig och drog upp till bergen. Har Neo här nu för Casandra och Tommy är till Stockholm och shoppar loss.

I dag har jag också beställt tid till hjälp med Kasimirs päls. Han kommer alltid och lägger sig bredvid mej i soffan och jag får borsta han och har jag tur kan jag få knippsa bort nån tova om han är på bra humör. Men han svänger alltid vänstra sidan till och jag får inte komma åt den högra sidan som det nu har bildat sig stora tovor och jag kan inte hålla honom och klippa samtidigt, Då skulle jag nog måsta uppsöka akuten om jag provade.
Sist när jag var till veterinär med honom för att få en spruta så slutade det med att dom fick plåstra om mej.

Så nu skall jag se på måndag om den här tjejen som öppnat en hund o kattsalong kan hjälpa mej med honom.  Annars blir det nedsövning och rakning som gäller...

Just nu går han här och surar och och tittar anklagande på mej för att Neo är här och förstör hans rutiner.
Nu skall jag bjuda på lite djurbilder från idag. Det är så skönt att asfalten har kommit fram, fast dom lovar snö tills i morgon men jag hoppas att det kommer i smältform. Nu vill jag ha en tidig vår!

Och alla tre vände baksidan åt mej

Dom här två är såta vänner


Även dessa två...

Inga kommentarer: