tisdag 28 februari 2012

Ohh vad mätt jag blev i kväll igen...

Det blev stekt lemlandslax med potatismos gjord på åländsk potatis och till det handplockade kantareller från Bornholm! Tack Pålle.

Nu väntar jag bara på att cykelvägarna skall bli cykelvänliga för jag är i stort behov att få komma ut och röra på mig. Inget kul att gå runt på hal is och spänna sig, nu vill jag ha ett slut på det och att en ny årstid tar vid.

Min katt har varit ovanligt trött idag, nu på eftermiddan har han piggnat i och var med på vår hundrunda. Trodde jag hade 'mästerkatten i stövlar' med mig, men han är för mjuk o go ändå. Trodde han skulle vara sur och arg på mej men han har suttit i min famn mer än tidigare. Kanske han anade att han var inte så snäll med mig i går?

Nu måste jag kolla hur det går i köket. Lennart har lagat början på en surdeg och nu skall degen blandas så den får jäsa tills i morgon, måste kolla att han fått i alla ingridienser...

Inga kommentarer: