måndag 27 februari 2012

Vilken jävla pärs...

Att få katten klippt idag!

Jag tror nog att hon inte haft en besvärligare katt. Det var som att hålla i en rasande lejon. Vi hade handskar på oss och tjocka tröjor men han fixade var sin repa på armarna till oss.

Hon frågade vad han hette och när jag sade Kasimir så började hon skratta och sade att med det namnet så förstår hon att han hade temperament till tusen.
Fast hemma kallas han för lilla kassimirremurr och då tycker jag han skulle vara snäll och rar...

Här kommer han hem, men ni ser att jag måste finputsa honom mera. För hon ville fortsätta och fixa till honom. Men jag sade stopp, både katten och jag var helt slut.

Jag hade fått borsta och hålla efter tovorna på vänster sida och magen, men jag fick inte röra höger sida. Därför behövde jag ha hjälp.

Om vi måste utsätta oss för detta igen så då kommer jag att fodra nedsövning av kattskrället...

 Hur klarar ni andra av era katter med stor tjock päls?

5 kommentarer:

Anna Karin sa...

Kan ju säga att Smådjurskliniken har mååånga kattklippningar ;) Många behöver klippa ner sina katter och enklast är det ju att söva dem under ingreppet. Kanske minst stress också.

Anonym sa...

Alltså nu liknar han ju ett lejon!

Anonym sa...

Ja nu är han lejonkungen! Och Anna Karin jag kommer nog dit och söver han nästa gång om det måste bli en gång till?

Nellyhulda sa...

Hulda har lika häftigt temperament och är alltid arg och galen när vi är hos veterinär... Hon har dåligt rykte där, sist både klöste och bet hon mej under/efter vaccination. Skulle vara omöjligt att klippa henne där. Jag kammar henne några tag varje kväll (löst hår), så länge som hon är nöjd och har kunnat utöka från tre kamtag till kanske 10-15... Börjar att kamma där hon tycker det är skönt, ovanför svansen. Håller koll när svansen börjar gå och blicken blir svart sen smäller det ögonblickligen... Jag tror hon har ganska bra päls som inte tovar sig alltförmycket men visst finns det tovor ibland o då är det att hastigt ta saxean!

Louise sa...

Förstår Kassimirremirremurr's motstånd! Han är ju ingen pudel heller!!