måndag 6 februari 2012

Nu är jag insnöad...

Jäklar vad det blåser och all snö från åkrarna har lagt sig på min väg i en stor driva. Undrar om man vågar ringa efter plogaren när det inte snöar. Vi har ju betalt för plogning i år och bara två gånger har han behövt vara hit.
 Nåja jag har ju mat i skåpet så jag klarar mej idag men i morgon skall jag till stan och luncha med en väninna så då jäklar får jag väl ta stora bilen och en jäkla fart igenom drivan.
Men vad händer om jag fastnar då???


Så har finkatten börjat lossa sin stora mjuka lurviga päls, så det är katthår överallt.
Passar på att försöka få bort katthåren från mina plädar i stormen. Men det kanske sluter med att dom blåser bort istället.

I skottkärran som ni ser på bilden har jag havre till rådjuren. Dom smyger sig dit på natten och mumsar i sig lite mat. På dagarna brukar mina svarta höns (kråkor) sitta där och gotta sig...

Inga kommentarer: