söndag 5 februari 2012

Nu blir det nog lite FÖR mycket...

tv tittande.

Idag har det varit massor med skidtävlingar. Som tur var hann jag ta en promenad med Sigge och gå och rösta på presidenten! På Haavisto om det är nån som är intresserad!

Nu kollade jag morgonens tv tablå och då blir det ännu mer! För jag bara måste följa med dom där storstadsborna som flyttar ut till landet. Serien heter 'Drömmen om landet' Jag tyckte mycket om såpan Farmen när den gick, kanske för att man känner igen sig i mycket.

Efter den så börjar '30 grader i februari'. Men Kjell Bergqvist och Maria Lundqvist i huvudrollerna och det kan ju inte bara bli fel. Då får man se hur det går till att semestra i Thailand, som jag inte tänker göra.
Det kan vara bra och veta vad mina döttrar gjort när dom varit där nere ;-))

Före dom programmen så har man 'Halv åtta hos mej' som man bara inte kan missa, så i morgon kväll är jag upptagen som ni förstår.

När skall jag få tid att titta på min cdbox då? Kanske ikväll efter 'Så skall det låta' om jag bara orkar sitta i soffan efter denna dag. Tur att jag har Sigge så vi kan ta oss en runda ikväll i blåsten. Det kommer säkert att kännas som minus 20 fast det är bara minus 6 just nu.

Nu skall jag steka sik till mej och värma på moset från igår och till det skall jag äta pressgurka som svensken säger, jag kallar den för ättiksgurka. Vad finnen kallar den vet jag ej. Nån som vet?
Det är ett litet vårtecken när man börjar ge sig på färsk gurka...

Inga kommentarer: