fredag 3 februari 2012

Att göra nån nytta...

Det är säkert ett gammalsvenkt ord eller kanske det bara uttalas i Lemland?

Men jag har ett stort behov att få göra detta dagligen. Då känner man sig behövd och att man hjälper till med vad man kan. Kan säga att det får jag verkligen göra nu, får elda morgon och kväll i pannan och i köksspisen brinner det när jag är hemma.

För eldningen är mitt jobb, gunåde Lennart om han går in och rör till det för mej i pannrummet!
Denna vinter hittills har det räckt med att elda två brasor i pannan på kvällen men nu får jag elda morgon och kväll när temperaturen ligger runt -10 till -15. Jag minns även vintern 1987 då låg det på -30 i nästan två veckor så än är det inte så farligt.
Att det sedan känns bra att man slipper den där olje eller elvärmen gör saken bättre.

För även när jag står på vedbacken så känner jag att jag 'gör nån nytta' Då gör det även nytta på min kropp för arbete dör nog ingen av, tror mera på att lättja kan vara dödligt...

Här var det matlagning under ett strömavbrott. 

Trevlig helg på Er! Gå ut och gör nån nytta vettja ;-)

Inga kommentarer: