torsdag 23 februari 2012

Det bidde ingen prins...

som jag tippade på, borde lära mig att det skall bli det motsatt vad jag tror på.

Men det blir så bra med en liten prinsessa också och kanske dom hinner med en prins längre fram.

Men nu när idag  jag såg dem på bild att dom fick fara hem samma dag så blev jag helt plötsligt så frustrerad när jag kom att tänka på oss som födde barn på 60-talet och början på sjuttiotalet!

Vi fick knappt hålla i dem den första veckan, för 7 dagar skulle man vara kvar på bb och barnen fick man bara in var fjärde timme för att amma dem. Första gången när man klädde på dem och såg dom nakna var när dom kom in med dem en timme före man skulle fara hem och fick klä dem i sina egna kläder.
Ville man titta på dem utöver ammningstiden så fick man stå och kika på dem bakom en glasvägg.

Man undrar vem som hittade på det. Kan kanske förstå att några mammor som hade flera stycken barn hemma kanske njöt av att få vila upp sig lite ...
Efter att man krystat fram dem så visade barnmorskan upp dem och sade vad det var för kön så kom barnsköterskan och svepte in dem och drog iväg och tvättade upp barnet,. Sedan kom hon in med barnet och så fick man ha dem en stund och sedan bar det iväg in på rummet med oss och barnet till barnkammaren.

 Det är ju tur att det blev ändring på det där, och jag slösar bara bort tid och sitta här och gräma mej, vi visste ju inte om nåt annat då...

I morgon är det fredag igen, så trevlig helg på ER.

Inga kommentarer: