lördag 27 december 2008

Trevlig söndag på Er!

Ja, nu tycker jag att julen är slut, nu får vi förbereda oss för nyår...

Vilket fint väder vi haft idag. Lennart rusade ut och satte i gång motorsågen och tog itu med stora tallstammar som vi sedan klyvde. Vi har mycket ved att ta vara på.
Helst skulle jag vilja att han fixade lilla toan klar med rördragningar och tvättställ på plats.
Men, men, är det vackert ute måste vi passa på och det var många motorsågar som kved ute i skogen runt oss..

På kvällarna blir det för mycket TV tycker jag, men det är mycket som skall ses nu.
I morgon kommer Mr Darcey igen! Fast jag tyckte bättre om den gamla versionen men nog måste man kolla på honom i morgon igen. Alltså ni som inte hänger med så är det filmen 'Stolthet och Mödom, förlåt Fördom' en riktig tjejfilm.

Och den där filmen om Selma tycker jag är bra fast alla tycker ju inte det!
Vad tycker ni???

5 kommentarer:

Anonym sa...

när kommer Selma filmen?/petra

Anonym sa...

Petra den har kommit och gått...
Juldagen första avsnittet och sista i kväll kl 22.00. Och jag tyckte den var bra fast hälften är påhittat, så finns det kanske värre sker dom inte hittade om henne.

Anonym sa...

vem är Selma??

Anonym sa...

Selma Lagerlöf, Sveriges första kvinnliga författare som fick nobelpriset! Hört om henne?

Anonym sa...

Ja hon ja! Självklart...gamla Selma känner jag ju till.