måndag 8 december 2008

Det blev kastrering...

av Kasimir idag!

Fick först tid till Smådjurskliniken men skulle få komma först på torsdag kl 08.00!!
Lämna in honom och hämta honom senare.

Då ringde jag en annan veterinär och det var bara att komma på eftermiddagen.
Då stack jag dit för ett sånt där ooolmande som han förde idag vill jag inte höra i flera dar.

Så medans han fixades hann jag handla på Kantarellen och sedan hämtade jag honom.

Och vad konstigt när han vaknade upp här hemma så var han en aning vinglig men han låg på en fäll och spann och arbetade med sina tassar, men bedövningen hade inte släppt ännu.

Men nu är det ett putsande där bak men ändå om det inte förvärras så gick det bra.

Min inställning till det hela är att jag tycker jag gör dom en tjänst.
Det kan inte vara lätt att vara en riktig frasse....

Fast det måste få finnas några fina avelshanar oxså men dom kan dom knappast bo med innomhus, ja kanske om dom jobbar hela tiden och knappt är hemma.

Har man en vanlig bonnkatt då är det bara att öppna dörren och varsågod....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att du fick det ordnat med en gång, så är det gjort.
Hälsningar Inger

Anonym sa...

Ja då är han en den. DEN greve KASIMIR./B