söndag 14 december 2008

Det lönade sig att gnälla högt...


För nu har det varit två regnfria dagar!
Så i går passade vi på när det var vindstilla att elda vårt "ris".
Vi höll en stadig fyr i brasan från kl 13.00 18.00.
På bilden försöker Sigge tigga åt sig lite glögg av husse.
Men vad det känns lätt omkring en nu, men det lär väl bara kännas en liten stund.
I kväll blir det Bingolotto för nu har vi uppnått den åldern så det känns rätt att spela lotto.
Har faktiskt vunnit tre veckor på raken först en ny lott sedan 100 kr och förra veckan en ny lott.
Jag är glad för det lilla men det betyder att man måste spela igen och igen och igen, när man vinner nya lotter.
Där har dom hittat en vinnande koncept när dom har ökat på vinsten med ny lott, då blir det fler spelare också.
Sedan tycker jag Lotta Engberg sköter det bra, inget stress och hetsade med dragningar hit och dit.
Så har jag frångått mina principer!!! Jag griljerade skinkan idag, så åt vi av den till middagen som bestod också av sill.
Men vi kanske äter flamberad pepparstek på julafton i stället, den som lever får se.....

Inga kommentarer: