tisdag 1 april 2008

April april din dumma sill...

Det var mycket viktigt att luras första april när vi var unga!

Men nu ??? Vart har humorn tagit vägen, har vi gipsat in den?

I sent 50-tal när Berit jobbade i Sverige och när hon ringde hem var det en stor sak. Dyrt var det och via växeln i Mariehamn skulle det gå.
För er unga, så ringde Berit upp en växel och där begärde hon vårt nummer som dom förmedlade till och dyrt var det.

Men då skulle Håkan o jag lura mamma det gjorde vi så ordentligt så vi nästan fick stryk!
Som man kunde få förr i världen.

När hon satt och mjölkade korna kom vi och ropade att Berit ringde från Sverige!
Mamma rusade in med raketfarttog, tog luren och ropade hallå och där stod vi och sa
april april din dumma sill....

Men då var hon inte glad!!!

En annan gång slängde Håkan ner en stor träknubb nerför vindstrappan och så skrek vi allt vad vi kunde. Hon trodde han ramlade nerför trappan och kom springande med en jäkla fart och då stod vi där och skratta och sa april april din dumma sill...

Nu för tiden har inte barnen tid att tänka ut aprilskämt för att lura någon.
Vi får väl hoppas att ingen av mina bekanta var till torget för att få sig lite vildsvinskött...

2 kommentarer:

Anonym sa...

I morse när jag började berätta för min kund, att dom skjutit 5 vildsvin till i finström, så slog det mig som en blixt att det för fanken ju var ett aprilskämt!!
Men fanken.. jag trodde ju på det ganska länge..vi fick i alla fall ett gott skratt!/petra

Anonym sa...

Vi får väl va glada att ingen har samma sorts humor som ni hade vid era aprilskämt...jag håller med mormor jag...stryk skulle ni ha haft!/Pernilla
pst. vi lurade eleverna idag i stället...var enklare liksom