måndag 14 april 2008

Intensiva dagar...

Nu har vi haft 6 intensiva dagar på bygget!

Vi är där vid 9 på morgonen och kommer hem vid 7 tiden och då skall det mockas till hästar och lagas mat. Det börjar bli mycket nu...
Men det är så himla roligt nu när tapeter, golv och tak börjar komma på plats.

I dag när jag var hem och skulle fixa lite lunch till oss, fick jag se hur blommorna hängde och såg ledsna ut. Undrar när jag vattnade dem senast?

Nu är det så att många blommor har jag inte, men det är några som jag vill skall flytta med oss till nya huset.

Det är min gamla Crassula (penningträd) som jag fick som skott 1979 när vi flyttade in i detta hus. Av Dorita från Sund.
Sedan har jag en 'sprätt i väg blomma' som jag fått av Christina från Bomarsund
Så är det en blomma som heter 'Prästhavre' som jag fick 1989 av Marianne (Tojes Ur och Guld)
fast den tycker inte Lennart om, den blommar bara vart tredje år...
Och inte att förglömma min Orkideé som jag fick av Pålle den skall jag vårda ömt, så då vårdar han säkert Petra ömt också.....

Nu ikväll tänder jag ett ljus i fönstret kl 21.00 för Engla
Och måtte alla idioter som har sådana vridna tankar flyga rätt ut i he...te

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja men den hjälpte ju inte, tål inte den där smärtan! Varför utsätta sig för det när det nu skulle gå att slippa?

Anonym sa...

Det vet du ju att jag gor!/pålle

Anonym sa...

angående Engla...Ann-kristin var inkopplad där med Englas familj, och hon ringde under helgen som hon var här och meddelade att hon visste att Engla var död, fanns i en skog i närheten av en väg och att hon blivit strypt för att hon skrek. Dessutom trodde hon att det var två inblandade...om hon menade två offer eller två förövare vet jag inte...allt detta innan de fick erkännandet.