söndag 27 april 2008

Hoppsan!


Vart tog lördagen vägen???


Nu plötsligt var det söndag och i dag har det hänt lite här hemma.


Kusin Benke plöjde min åker, där hästarna går och betar, dom är inte så glada förståss.

Men jag vill försöka minimera risken att Reykur får fång igen.

Därför skall han inte äta många gröna strån fram till midsommar, dom är så kraftiga denna årstid och är rena giftet för honom.
Tack Benke för att du ville prova på att plöja!
Chaffören är årgång -57, traktorn årgång -66 0ch plogen -60.
Men det blev raka fina fåror hoppas nu inte plöjaren får nackspärr efter detta.
Annars så ligger Lennart mest på knä nu för det är mycket golv som skall läggas in.
Jag har haft igång min lilla transportfirma och transporterat Snurrans kläder till Eckeröhallen där det varit 'Vårmässa' och nu på söndag körde jag hem kläderna som blev osålda tillbaks till staden.
Det lovas sommarvärme på kommande, men var försiktiga i solen, den bränns!!!

Inga kommentarer: